Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
A Mind for Language
An Introduction to the Innateness Debate
von Harry Van Der Hulst
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-108-47157-2
Erschienen am 21.09.2023
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 32 mm [T]
Gewicht: 1139 Gramm
Umfang: 618 Seiten

Preis: 134,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

134,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (EPUB) 47,49 €
zum E-Book (PDF) 47,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

"Illustrated with real-life examples throughout, this book provides a complete introduction to one of the most fundamental question about what it means to be human: how does human language arise in the mind? Theory is explained in an easy-to-understand way, making it accessible for students without a background in linguistics"--



Harry van der Hulst is Professor of Linguistics at the University of Connecticut. He has been Editor-in-Chief of The Linguistic Review since 1990. Recent publications include Asymmetries in Vowel Harmony (2018, Oxford University Press) and Radical CV Phonology (2020, Edinburgh University Press).



I. Introduction; 1. What this book is about; II. The never-ending debate; 2. The innateness hypothesis; 3. Philosophy of mind; 4. Cognitive science; 5. Modularity; III. The mental grammar, language universals and language change; 6. The organization of the mental grammar; 7. Language universals; 8. Language change; IV. Language acquisition; 9. Language acquisition: the road from input to mental grammar; 10. Stages of language acquisition; 11. Critical period effects; 12. How children create new languages; V. Language in a different modality; 13. Sign languages; VI. Winding up; 14. Evaluating the arguments: a forum discussion.


andere Formate