Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Learner Corpus Research Meets Second Language Acquisition
von Bert Le Bruyn, Magali Paquot
Verlag: Cambridge-Hitachi
Reihe: Cambridge Applied Linguistics
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-108-42540-7
Erschienen am 21.01.2021
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 558 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 84,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis

Preface; Acknowledgements; 1. Learner Corpus Research Meets Second Language Acquisition Bert Le Bruyn and Magali Paquot; 2. Article Use in Russian and Spanish Learner Writing at CEFR B1 and B2 Levels: Effects of Proficiency, Native Language, and Specificity Tania Ionin and Maria Belén Díez-Bedmar; L1 Influence vs. Universal Mechanisms: An SLA-Driven Corpus Study on Temporal Expression Valentin Werner, Robert Fuchs and Sandra Götz; 4. The Interplay Between Universal Processes and Cross-Linguistic Influence in the Light of Learner Corpus Data: Examining Shared Features of Non-Native Englishes Lea Meriläinen; 5. Exploring Multi-Word Combinations as Measures of Linguistic Accuracy in Second Language Writing Charlene Polio and Hyung-Jo Yoon; 6. Using Syntactic Co-occurrences to Trace Phraseological Complexity Development in Learner Writing: Verb + Object Structures in LONGDALE Magali Paquot, Hubert Naets and Stefan Th. Gries; 7. Understanding the Long-Term Evolution of L2 Lexical Diversity: The Contribution of a Longitudinal Learner Corpus Nicole Tracy-Ventura, Amanda Huensch and Rosamond Mitchell; 8. L2 Developmental Measures from a Dynamic Perspective Marjolein Verspoor, Wander Lowie and Martijn Wieling; 9. Exploring Individual Variation in Learner Corpus Research: Methodological Suggestions Stefanie Wulff and Stefan Th. Gries; 10. Building an Oral and Written Learner Corpus of a School Programme: Methodological Issues Philippa Bell, Laura Collins and Emma Marsden; 11. Commentary: Have Learner Corpus Research and Second Language Acquisition Finally Met? Sylviane Granger; 12. Commentary: an SLA Perspective on Learner Corpus Research Florence Myles.


andere Formate
weitere Titel der Reihe