Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Brazilian Multinationals
Competences for Internationalization
von Afonso Fleury, Maria Tereza Leme Fleury
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-107-40706-0
Erschienen am 15.05.2012
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 664 Gramm
Umfang: 462 Seiten

Preis: 68,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

68,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

A 2011 analysis of the rise of Brazilian multinationals, examining their competencies and competitive strategies in a variety of different settings.



List of figures; List of tables; Introduction; Part I. Developing the Analytical Framework and Contextualizing the Phenomenon: 1. Globalization and internationalization: the perspective of emerging countries; 2. The analytical framework: the multinational as a network of competencies; 3. The early-movers and the earliest internationalization theories; 4. The rise of Japanese MNEs and their impact on the international landscape; 5. Productive globalization, the restructuring of western MNEs and the rise of emerging countries MNEs; Part II. Multinationals from Brazil and Other Emerging Countries: 6. Brazil: from discovery to the end of the twentieth century; 7. The rise of Brazilian MNEs; 8. The most outstanding Brazilian multinationals; 9. Multilatinas; 10. Indian, Chinese and Russian multinationals; 11. The future of emerging countries multinationals; References; Index.