Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Viewing Inscriptions in the Late Antique and Medieval World
von Antony Eastmond
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-09241-9
Erschienen am 18.06.2015
Sprache: Englisch
Format: 260 mm [H] x 183 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 729 Gramm
Umfang: 280 Seiten

Preis: 105,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book considers the visual qualities of inscriptions from a cross-cultural perspective focusing on the period from Late Antiquity to the Middle Ages.



Introduction: viewing inscriptions Antony Eastmond; 1. Text, image, memory, and performance: epigraphic practices in Persia and the ancient Iranian world Matthew P. Canepa; 2. Prayers on site: the materiality of devotional graffiti and the production of early Christian sacred space Ann Marie Yasin; 3. Erasure and memory: Aghlabid and Fatimid inscriptions in North Africa Jonathan Bloom; 4. Textual icons: viewing inscriptions in medieval Georgia Antony Eastmond; 5. Pseudo-Arabic 'inscriptions' and the pilgrim's path at Hosios Loukas Alicia Walker; 6. Arabic inscriptions in the Cappella Palatina: performativity, audience, legibility, and illegibility Jeremy Johns; 7. Intercession and succession, enlightenment and reflection: the inscriptional and decorative program of the Qaratay Madrasa, Konya Scott Redford; 8. Remembering Fernando: multilingualism in medieval Iberia Tom Nickson; 9. Displaying the word: words as visual signs in the Armenian architectural decoration of the monastery of Noravank (fourteenth century) Ioanna Rapti; 10. Written in stone: civic memory and monumental writing in the Cathedral of San Lorenzo in Genoa Stefania Gerevini; 11. Place, space, and style: craftsmen's signatures in medieval Islamic art Sheila S. Blair; Afterword: re-viewing inscriptions Antony Eastmond.


andere Formate