Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Migration and Educational Policymaking in China
A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu
von Hui Yu
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-28995-3
Erschienen am 27.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 284 Gramm
Umfang: 180 Seiten

Preis: 62,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Hui Yu (PhD, IOE) is Associate Professor in the School of Education at South China Normal University, China. Dr Yu is an adjunct research fellow at South China Normal University (SCNU) Centre for Fundamental Education Governance and Innovation, and at Ministry of Education-SCNU Institute for Educational Law. His research interest is sociology of education with a focus on policy processes and social class equalities in the context of rural-to-urban migration in China.



1 Migrant children's school enrolment in urban China 2 Fluctuating development of school enrolment policy 3 Tracing educational policy trajectory with policy sociological and Bourdieusian resources 4 Intersection of multiple fields and social spaces framing policymaking 5 Cross-field effects: external influences on policy agenda 6 Discursive practices: inside the 'black box' of policy cycle 7 Intersectional logics: local diversities in policy enactment 8 Nature of policymaking and concerns for social justice 9 Being reflexive: policy sociology, Bourdieu and 'toolbox' approach



By concentrating on the topic of school enrolment policy for rural-to-urban migrant children in China, this book analyses the unequal power relations and structural inequalities that can appear in the context of education.


andere Formate