Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Limits and Logic of Agency Theory in Company Law
von Jonathan Hardman
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-27540-6
Erschienen am 12.09.2024
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 560 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 202,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Jonathan Hardman is a Senior Lecturer in Company and Commercial Law at the University of Edinburgh (Scotland), and has been a visiting academic at the Chinese University of Hong Kong and the University of Auckland (Aotearoa New Zealand). He was a corporate lawyer in private practice for 10 years before he swapped his suit for tweed and became an academic. Jonny's research mostly focuses on argumentation structures within corporate law. He is one of the founding organisers of the Global Corporate Law Seminar Series. Further information as to his research can be found at www.hardmanlaw.co.uk.



1. Introduction

Part I: The Limits of Agency Theory in Company Law

2. The Ubiquity of Agency Costs

3. Delineating Agency Costs

4. The Evitable Dominance of Agency Cost Analysis in Company Law

5. A Need for Rebalance

Part II: The Logic of Agency Theory in Company Law

6. Corporate Agency Costs

7. Incurring Agency Costs

8. Resolving (Front-Ending) Agency Costs

9. Conclusion



Agency theory is ubiquitous in company law. This book explores (a) the limits of such deployment, and (b) the logic of how to deploy it. This book will be of interest to academics, students and researchers of corporate and company law.


andere Formate