Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
The Transformation of Historical Research in the Digital Age
von Ian Milligan
Verlag: Cambridge University Press
Reihe: Elements in Historical Theory
Taschenbuch
ISBN: 978-1-009-01252-2
Erschienen am 08.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 148 mm [B] x 5 mm [T]
Gewicht: 134 Gramm
Umfang: 75 Seiten

Preis: 22,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

"Historians make research queries on Google, ProQuest, and the HathiTrust. They garner information from keyword searches, carried out across millions of documents, their research shaped by algorithms they rarely understand. Historians often then visit archives in whirlwind trips marked by thousands of digital photographs, subsequently explored on computer monitors from the comfort of their offices. They may then take to social media or other digital platforms, their work shaped through these new forms of pre- and post-publication review. Almost all aspects of the historian's research workflow have been transformed by digital technology. In other words, all historians-- not just Digital Historians-- are implicated in this shift. The Transformation of Historical Research in the Digital Age equips historians to be self-conscious practitioners by making these shifts explicit and exploring their long-term impact. Rather than being a "how-to" guide, this Element grapples with the implications of these transformations."--



1. Introduction; 2. Libraries and Databases; 3. Archives and Access; 4. Publishing in the Digital Age; 5. Conclusion.


andere Formate
weitere Titel der Reihe