Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
North American Scholars of Comparative Education
Examining the Work and Influence of Notable 20th Century Comparativists
von Erwin H. Epstein
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 7 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-02028-1
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 01.07.2019
Sprache: Englisch
Umfang: 220 Seiten

Preis: 52,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book brings together fifteen comprehensive studies of significant North American scholars of comparative education from the 20th century. Providing relevant biographical detail, chapters analyse each figure's approach to comparative education and their on-going influences on the field.



Erwin H. Epstein is Emeritus Professor of Cultural and Educational Policy Studies at Loyola University Chicago. He is the author of numerous publications and was formerly president of the Comparative and International Education Society (CIES) and editor of the Comparative Education Review.



List of Illustrations List of Contributors Preface Introduction: Unleashing the Power of Biographies to Shape a Narrative on Perspectives in Transition Part I The Policy-oriented humanistic tradition in comparative education 1: John Dewey 2: Paul Monroe 3: Isaac Leon Kandel 4: William W. Brickman 5: George Z.F. Bereday Part II The social scientific tradition in comparative education 6: C. Arnold Anderson 7: Phillip J. Foster 8: Mary Jean Bowman 9: Donald K. Adams 10: Joseph P. Farrell Part III New perspectives and methods in comparative education 11: Gail Paradise Kelly 12: Rolland G. Paulston 13: Heidi Ann Ross 14: Gerald H. Read 15: Claude Andrew Eggertsen Conclusion: Harnessing Disparate Perspectives on Ways of Knowing for an Uncertain Future Selected Further Readings Index


andere Formate