Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Official Encouragement, Institutional Discouragement
Minorities in Academia-The Native American Experience
von William G. Tierney
Verlag: Praeger
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-89391-829-3
Erschienen am 01.01.1992
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 472 Gramm
Umfang: 200 Seiten

Preis: 102,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

102,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

The impetus for this book derives from the unusually high percentage of minority students generally, and Native American students specifically, who do not complete a collegiate degree. Of all ethnic groups in the U.S., Indian students experience the most difficulty in obtaining a degree. A host of strategies and policies have been implemented by well-meaning administrators to decrease attrition, yet these ideas have often failed to make any significant difference in whether Indian students graduate. This volume is the result of a two-year study of Native American undergraduate students. It offers suggestions based on longitudinal data for empowering Native American and minority students at the organizational, curricular and classroom levels. By employing a critical framework, the book extends our thinking about minorities in academia, and provides insight into the pitfalls that occur with liberal solutions for retention and recruitment strategies.



PART I. Experience and the Nature of Reality
PART II. The Reality of Dreams
PART III. The Power of the Powerless