Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Power, Race, and Gender in Academe: Strangers in the Tower?
von Shirley Geok-Lin Lim, Maria Herrera-Sobek
Verlag: Modern Language Association of America
Taschenbuch
ISBN: 978-0-87352-270-0
Auflage: New
Erschienen am 15.01.2000
Sprache: Englisch
Format: 227 mm [H] x 152 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 308 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 20,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 25. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

20,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

The eleven essays collected in this volume describe individual African American, Chicano and Chicana, Native American, Asian American, gay and lesbian, and white female experiences in academe. Representing a wide variety of fields and career paths in the profession, the authors explore topics such as marginalization, alienation, and persistent discrimination; the obstacles women and minorities face in advancing their careers, as well as strategies for overcoming those obstacles; the backlash against affirmative action; and the implications of gender, sexuality, race, and power in the classroom. While many of the essays give strikingly personal accounts of their authors' struggles, the collection as a whole reveals the complexity of academe's response to the challenge of faculty diversity.

Power, Race, and Gender in Academe is an excellent resource and teaching guide for junior faculty members as they enter the profession. The volume includes thoughtful discussions of hiring and tenure practices, classroom and service evaluations, and other departmental procedures and their effects on a multicultural faculty.