Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Advances in Psychological Science, Volume 2
Biological and Cognitive Aspects
von Fergus Craik, Michele Robert, Michel Sabourin
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-86377-471-3
Erschienen am 05.03.1998
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 162 mm [B] x 37 mm [T]
Gewicht: 1179 Gramm
Umfang: 656 Seiten

Preis: 35,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

These twenty-six chapters give an excellent overview of current research in scientific psychology.



Contents: M. Sabourin, F.I.M. Craik, M. Roberts, Introduction. 1. Psychobiological Processes. P.L. Roubertoux, S. Mortaud, S. Tordjman, I. Roy, H. Degrelle, Behavior-Genetic Analysis and Aggression: The Mouse as a Prototype. M.C. Corballis, Evolution of the Human Mind. R. Melzack, Pain and Stress: Clues toward Understanding Chronic Pain. J. Cacioppo, Somatic Responses to Psychological Stress: The Reactivity Hypothesis. 2. Brain Mechanisms. B. Kolb, Brain Plasticity and Behavioral Change. H. Tiitinen, Auditory Information Processing as Indexed by the Mismatch Negativity. G. Rizzolatti, L. Craighero, Spatial Attention: Mechanisms and Theories. N. Kanwisher, The Modular Structure of Human Visual Recognition: Evidence from Functional Imaging. M. Rosenweig, Reciprocal Relations between Psychology and Neuroscience. 3. Learning Processes. R.A. Rescorla, Instrumental Learning: Nature and Persistence. J.E.R. Staddon, The Dynamics of Memory in Animal Learning. B.G. Galef, Recent Progress in Studies of Imitation and Social Learning in Animals. J.B. Overmier, Learned Helplessness: State or Stasis of the Art? N.J. Mackintosh, C.H. Bennett, Perceptual Learning in Animals and Humans. 4. Perceptual, Memory, and Cognitive Processes. M. Jeannerod, Representations for Actions. E.N. Sokolov, Model of Cognitive Processes. J. Mehler, C. Pallier, A. Christophe, Language and Cognition. G. Hatano, Comprehension Activity in Individuals and Groups. P. Bertelson, Starting from the Ventriloquist: The Perception of Multimodal Events. E. Tulving, Brain/mind Correlates of Human Memory. A. Koriat, Metamemory: The Feeling of Knowing and its Vagaries. 5. Cognitive Development. C. von Hofsten, The Early Development of Visual Perception and its Relation to Action and Cognition. R. Baillargeon, Infants' Understanding of the Physical World. A. de Ribaupierre, Développement Cognitif et Différences Individuelles. R. Gelman, Domain Specificity in Cognitive Development: Universals and Non-universals. K. Plunkett, Connectionism and Development. Author Index. Subject Index.


andere Formate