Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Beyond Exoticism
Western Music and the World
von Timothy D Taylor
Verlag: Duke University Press
Reihe: Refiguring American Music
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8223-3968-7
Erschienen am 01.03.2007
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 24 mm [T]
Gewicht: 478 Gramm
Umfang: 328 Seiten

Preis: 31,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

31,50 €
merken
zum E-Book (PDF) 214,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

"A bold and wide-ranging study, from a musical angle, of 'the West and the rest.' Timothy D. Taylor mingles insights from musicology, cultural and social history, and cultural theory to demonstrate the changing ways in which various streams of musical life, in Europe and America, have responded to the wider world. Rameau, Mozart, Ives, and Ravel here stand cheek by jowl with Bill Laswell, "bhangra," Hawaiian cowboy music, and TV ads, challenging--and reinvigorating--such easy labels as 'exotic' and 'multicultural.'"--Ralph P. Locke, Professor of Musicology, Eastman School of Music, University of Rochester



List of Music Examples ix
List of Figures and Tables xi
Acknowledgments xiii
Introduction: Beyond Exoticism 1
Part I: Colonialism and Imperialism 15
1. Colonialism, Modernity, and Music: Preliminary Notes on the Rise of Tonality and Opera 17
2. Peopling the Stage: Opera, Otherness, and New Musical Representations in the Enlightenment 43
3. The Rise of Imperialism and New Forms of Representation 73
Part II: Globalization 111
Introduction to Part II / Globalization as a Cultural System 113
4. Consumption, Globalization, and Music in the 1980s and After 123
5. Some Versions of Difference: Discourses of Hybridity in Transnational Musics 140
6. You Can Take “Country” out of the Country, but It Will Never Be “World” 161
7. World Music in Television Ads 184
Conclusions: Selves/Others, History, and Culture 209
Notes 213
Bibliography 261
Indez 291


andere Formate
weitere Titel der Reihe