Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Remasculinization of Korean Cinema
von Kyung Hyun Kim
Verlag: Duke University Press
Reihe: Asia-Pacific: Culture, Politic
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8223-3278-7
Erschienen am 08.03.2004
Sprache: Englisch
Format: 242 mm [H] x 164 mm [B] x 27 mm [T]
Gewicht: 671 Gramm
Umfang: 344 Seiten

Preis: 111,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

111,50 €
merken
zum E-Book (PDF) 214,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Argues that although the last two decades of Korean history were a period of progress in political democratization, the country refused to part from a "masculine point of view" which is also mirrored in Korean cinema.



Acknowledgments ix
Introduction: Hunting for the Whale 1
1: GENRES OF POST-TRAUMA
>
At the Edge of Metropolis in A Fine, Windy Day and Green Fish 31
2 Nowhere to Run: Disenfranchised Men on the Road in The Man with Three Coffins, Sopyonje, and Out to the World 52
3 “Is This How the War Is Remembered?”: Violent Sex and the Korean War in Silver Stallion, Spring in My Hometown, and The Taebaek Mountains 77
4 Post-Trauma and Historical Remembrance in A Single Spark and A Petal 107
2: NEW KOREAN CINEMA AUTEURS
5 Male Crisis in the Early Films of Park Kwang-su 136
6 Jang Sun-woo’s Three “F” Words: Familism, Fetishism, and Fascism 162
7 Too Early/Too Late: Temporality and Repetition in Hong Sang-su’s Films 203
3: FIN-DE-SIECLE ANXIETIES
>
8 Lethal Work: Domestic Space and Gender Troubles in Happy End and The Housemaid 233
9 “Each Man Kills the Thing He Loves”: Transgressive Agents, National Security, and Blockbuster Aesthetics in Shiri and Joint Security Area 259
Notes 277
Select Filmography of Major Directors of the New Korean Cinema 313
Index 321



Kyung Hyun Kim is Associate Professor of East Asian Languages and Literatures at the University of California, Irvine.


andere Formate
weitere Titel der Reihe