Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Ghouls, Gimmicks, and Gold
Horror Films and the American Movie Business, 1953-1968
von Kevin Heffernan
Verlag: Duke University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8223-3202-2
Erschienen am 25.03.2004
Sprache: Englisch
Format: 242 mm [H] x 160 mm [B] x 27 mm [T]
Gewicht: 644 Gramm
Umfang: 336 Seiten

Preis: 108,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

108,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The history of horror films and the horror film industry in the 1950s and 1960s.



Kevin Heffernan is Assistant Professor in the Division of Cinema-Television at Southern Methodist University. He is the coauthor of My Son Divine and co-screenwriter and associate producer of the documentary Divine Trash, winner of the Filmmakers Trophy at the 1998 Sundance Film Festival.



Acknowledgments vii
Introduction 1
1 Horror in Three Dimensions: House of Wax and Creature from the Black Lagoon 16
2 The Color of Blood: Hammer Films and Curse of Frankenstein 43
3 “Look into the Hypnotic Eye!”: Exhibitor Financing and Distributor Hype in Fifties Horror Cinema 63
4 “A Sissified Bela Lugosi”: Vincent Price, William Castle, and AIP’s Poe Adaptations 90
5 Grind House or Art House?: Astor Pictures and Peeping Tom 113
6 American International Goes International: New Markets, Runaway Productions, and Black Sabbath 134
7 Television Syndication and the Birth of the “Orphans”: Horror Films in the Local TV Market 154
8 Demon Children and the Birth of Adult Horror: William Castle, Roman Polanski, and Rosemary’s Baby 180
9 Family Monsters and Urban Matinees: Continental Distributing and Night of the Living Dead 202
Conclusion: The Horror Film in the New Hollywood 221
Appendix: Feature Film Packages in Television Syndication, 1955-1968 229
Notes 263
Bibliography 295
Index 305