Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The New Japanese Woman
Modernity, Media, and Women in Interwar Japan
von Barbara Sato
Verlag: Duke University Press
Reihe: Asia-Pacific: Culture, Politic
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8223-3008-0
Erschienen am 16.04.2003
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 155 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 106,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

106,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

"Barbara Sato has produced a superb book on the construction of a new women's culture in Japan in the interwar period. In captivating detail, she documents the creation of a new subjectivity--'women'--through the interactions of middle-class women with consumer capitalism and the mass media. By showing us the myriad ways that women wrote themselves into the narratives of modernity, Sato's book opens up new ways of thinking about the relationship between women and the modern."--Louise Young, author of "Japan's Total Empire"



List of Illustrations ix
Acknowledgments xi
Prologue: Women and the Reality of the Everyday 1
1. The Emergence of Agency: Women and Consumerism 13
2. The Modern Girl as a Representation of Consumer Culture 45
3. Housewives as Reading Women 78
4. Work for Life, for Marriage, for Love 114
5. Hard Days Ahead: Women on the Move 152
Notes 165
Bibliography 213
Index 233


weitere Titel der Reihe