Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Unequal Higher Education
Wealth, Status, and Student Opportunity
von Barrett J Taylor, Brendan Cantwell
Verlag: Rutgers University Press
Reihe: American Campus
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8135-9350-0
Erschienen am 01.07.2019
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 163,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

163,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Identifies and explains the sources of stratification that differentiate colleges and universities in the United States. The authors use quantitative analysis to map the contours of this system. They then explain the mechanisms that sustain it and illustrate the ways in which rising institutional inequality has limited individual opportunity.



Contents
Introduction: Unequal Higher Education
1          The Roots of Unequal Higher Education                  
2          A Field Account of Unequal Higher Education                    
3          Mapping Unequal Higher Education 
4          Unequal Public Higher Education: Stratification and Drift              
5          Unequal Private Higher Education: Persistent Inequalities   
6          Unequal Higher Education and Student Opportunity                                   
7          Consequences of Unequal Higher Education: Student Success and Mortgaged Futures                 
8          Contesting Unequal Higher Education                      
Appendix
Acknowledgments
References
Index  
 



BARRETT J. TAYLOR is an associate professor of higher education at the University of North Texas in Denton. He is the coeditor of Higher Education, Stratification, and Workforce Development: Competitive Advantage in Europe, the US, and Canada.
 
BRENDAN CANTWELL is an associate professor of higher, adult, and lifelong education at Michigan State University in East Lansing. He is the coeditor of High Participation Systems of Higher Education.


weitere Titel der Reihe