Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Teacher Educators as Critical Storytellers
Effective Teachers as Windows and Mirrors
von Antonio L Ellis, Nicholas D Hartlep, Gloria Ladson-Billings, David Stovall
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Teaching for Social Justice
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8077-6515-9
Erschienen am 26.03.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 192 Seiten

Preis: 97,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 29. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

97,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

"The volume describes and vividly illustrates the critical qualities that make PK-12 teachers both effective and memorable. These critical stories, and the editors' concluding conceptual analysis, will prove especially valuable to pre-service and in-service teachers who are engaged in the important responsibility of teaching our nation's youth. Each chapter will include an analysis drawn from research on identity in teacher education, theory, and research in education, psychology, and human development"--



Antonio L. Ellis is a scholar in residence and the director of the Institute on Education Equity and Justice at the American University School of Education. Nicholas D. Hartlep is the Robert Charles Billings Endowed Chair in Education at Berea College, where he chairs the Department of Education Studies. Gloria Ladson-Billings is professor emerita at the University of Wisconsin-Madison and president of the National Academy of Education 2018-2021. David O. Stovall is professor of Black Studies and criminology, law, and justice at the University of Illinois at Chicago.


weitere Titel der Reihe