Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Social Justice Literacies in the English Classroom
Teaching Practice in Action
von Ashley S Boyd
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Language and Literacy
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8077-5863-2
Erschienen am 29.09.2017
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 160 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 89,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 29. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

89,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This timely book focuses on different social justice pedagogies and how they can work within standards and district mandates in a variety of English language arts classrooms. With detailed analysis and authentic classroom vignettes, the author explores how teachers cultivate relationships for equity, utilize transformative language practices, demonstrate critical caring, and develop students critical literacies with traditional and critical content. Boyd offers a comprehensive model for taking social action with youth that also considers the obstacles teachers are likely to encounter. Presenting the case for more equity-oriented teaching, this rich resource examines the benefits of engaging students with critical pedagogies and provides concrete methods for doing so. Written for both pre- and inservice teachers, the text includes adaptable teaching models and tested ideas for preparing to teach for social justice.



Ashley S. Boyd is an assistant professor of English education at Washington State University.


weitere Titel der Reihe