Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Whatever It Takes: Transforming American Schools: The Project GRAD Story
von Holly Holland
Solist*in: Donna Peterson
Verlag: Teachers College Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-4542-7
Erschienen am 15.01.2005
Sprache: Englisch
Format: 232 mm [H] x 160 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 290 Gramm
Umfang: 193 Seiten

Preis: 26,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

26,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

This timely volume examines one of the nation's largest and most promising urban school reform initiatives, Project GRAD (Graduation Really Achieves Dreams). This extraordinary program, originally designed for state-level application in Texas, has been successfully adapted to many other locations across the United States. Told through intimate narratives of students and educators, this compelling story: Examines a replicable reform model that has transformed dangerous, inner-city schools into functional learning communities where student achievement rates have soared. Focuses on the national expansion of Project GRAD, presenting a method of reform that creates good schools by fitting its framework over existing structures rather than abandoning failing schools. Describes all of the obstacles and tensions that surface when the worlds of business, philanthropy, and public education converge on one project. Offers concrete solutions to the chronic problems of urban schools struggling with poverty and the incessant demands of state and federal mandates.