Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Perversity and Ethics
von William Egginton
Verlag: Stanford University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8047-5258-9
Erschienen am 16.12.2005
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 173,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 18. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

173,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

"In today's times, when the ruling ideology presents itself in the guise of the primacy of the ethical over politics--thereby soliciting us to dismiss every project of radical political change as ethically problematic--Egginton's book reasserts Freud's message about the perverse core of ethics in all its raw force. It strikes at the very heart of today's ideological mess and cuts through its Gordian knot!"--Slavoj Zizek, Co-director, International Center for Humanities, Birbeck College, University of London
"The naughty knottedness of law and desire is the focus of Egginton's illuminating study of the psychoanalytic reorientation in ethical thought. Giving Lacan's concepts a new philosophical lineage, Perversity and Ethics renews them and breaks fresh ground. Written for anyone interested in contemporary ethical theory, this book will engage committed Lacanians and sceptics alike."--Joan Copjec, Professor of English, Comparative Literature, and Media Study at the University at Buffalo



William Egginton is Associate Professor of Romance Languages and Literatures and Comparative Literature at SUNY Buffalo. He is also the author of How the World Became a Stage: Presence, Theatricality, and the Question of Modernity (2002).