Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Putting Meat on the American Table
Taste, Technology, Transformation
von Roger Horowitz
Verlag: Johns Hopkins University Press
Hardcover
ISBN: 978-0-8018-8241-8
Erschienen am 16.11.2005
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 287 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 34,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

34,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Engagingly written and richly illustrated, Putting Meat on the American Table explains how America became a meat-eating nation-from the colonial period to the present. It examines the relationships between consumer preference and meat processing-looking closely at the production of beef, pork, chicken, and hot dogs.
Roger Horowitz argues that a series of new technologies have transformed American meat. He draws on detailed consumption surveys that shed new light on America's eating preferences-especially differences associated with income, rural versus urban areas, and race and ethnicity.
Putting Meat on the American Table will captivate general readers and interest all students of the history of food, technology, business, and American culture.



Roger Horowitz is associate director of the Center for the History of Business, Technology, and Society at the Hagley Museum and Library, Greenville, Delaware.