Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Empowering Ourselves and Transforming Schools
Educators Making a Difference
von Judith W Irwin
Verlag: State University of New York Press
Reihe: Suny Series, Teacher Preparati
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7914-3104-7
Erschienen am 12.09.1996
Sprache: Englisch
Format: 227 mm [H] x 150 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 347 Seiten

Preis: 38,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

38,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

In this readable and ground-breaking text, Irwin examines the forces that keep educators and students from feeling fully empowered. She defines empowerment as gaining the power to self-actualize and to facilitate this for others. Grounding her arguments in feminist and critical examinations of domination, Irwin begins by defining empowerment as fundamentally opposed to domination. She then examines the implications of this definition for our educational system.



Judith W. Irwin is Professor in the School of Education at the University of Connecticut. She is the author of Teaching Reading Comprehension Processes, co-author, with I. Baker, of Promoting Active Reading Comprehension Strategies and is the editor of Reading/Writing Connections: Learning from Research and Understanding and Teaching Cohesion Comprehension.


weitere Titel der Reihe