Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Teachers, Discourses, and Authority in the Postmodern Composition Classroom
von Xin Liu Gale
Verlag: Global Academic Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7914-2765-1
Erschienen am 10.01.1996
Sprache: Englisch
Gewicht: 463 Gramm
Umfang: 201 Seiten

Preis: 95,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

95,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book is a sophisticated analysis of the teacher's role and authority in postmodern academic settings. Xin Liu Gale argues that the teacher's authority is inevitable and indispensable in effective teaching, and that, furthermore, it is necessary for "symbolic imposition." The author insists that teachers and scholars should explore how the teacher's authority functions in the pedagogic context and how it can help students develop critical literacy.

Influenced by the works of Mikhail Bakhtin, Pierre Bourdieu, Jean-Claude Passeron, Paulo Freire, Richard Rorty, and various poststructuralist theorists, Gale investigates the complex relationships among the teacher's and the institution's authority, the teacher's discourse(s) and social and pedagogic roles, and students' discourse(s) and diverse backgrounds. She then proposes a two-level interactional model of teaching that is based on a new discourse relationship characterized by the "edifying" role of the teacher.



Xin Liu Gale is Professor in the Department of Rhetoric and Writing at the University of Arkansas, Little Rock.