Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Effective School District Leadership: Transforming Politics Into Education
von Kenneth Leithwood
Verlag: Global Academic Publishing
Reihe: SUNY Series, Educational Leade
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7914-2253-3
Erschienen am 15.02.1995
Sprache: Englisch
Gewicht: 653 Gramm
Umfang: 352 Seiten

Preis: 98,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

98,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

School districts in both Canada and the United States provide the sites for this research. Many of these districts were in the midst of reform or restructuring initiatives and these initiatives became an important context within which to understand the work of district leaders. The authors describe how effective superintendents work with their immediate staffs, elected trustees, and school-based administrators. Each chapter examines the meaning of effective district leadership from different perspectives. Common to almost all of the chapters is an appreciation of the exquisitely "political" nature of the superintendent's work. Contributors to the volume include Edward A. Holdaway and Anthony Genge; Derek J. Allison, Patricia A. Allison, and Helen A. McHenry; Kenneth Leithwood and Roseanne Steinbach; Frances Wills and Kent Peterson; Joseph Murphy; Richard G. Townsend; Donald Musella; Mark Holmes; Stephen B. Lawton, Joyce Scane, and Shihui Wang; and Kenneth Leithwood.



Kenneth Leithwood is Professor, Educational Administration and Head, Centre for Leadership Development at the Ontario Institute for Studies in Education.


weitere Titel der Reihe