Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Expert Problem Solving
Evidence from School and District Leaders
von Kenneth Leithwood, Rosanne Steinbach
Verlag: SUNY Press
Hardcover
ISBN: 978-0-7914-2108-6
Erschienen am 08.12.1994
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 622 Gramm
Umfang: 384 Seiten

Preis: 41,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

41,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book presents a series of related empirical studies about the thinking and problem solving processes of expert educational leaders. It describes the nature of expert thinking and provides substantial explanations for the cognitive processes associated with expert thinking. Differences in the thinking and problem solving of male and female; novice and experienced; elementary, secondary, district administrators are all explored. In addition, the book provides a glimpse of the school administrator's world from a problem solving perspective and clarifies the kinds of experiences that give rise to expert thinking.



Kenneth Leithwood is Professor of Educational Administration and Head of the Centre for Leadership Development at The Ontario Institute for Studies in Education. He is the author of Developing Expert Leadership for Future Schools (with P. Begley and B. Cousins); Understanding School System Administration (with D. Musella); Cognitive Perspectives on Educational Leadership (with P. Hallinger and J. Murphy); and Improving Principal Effectiveness: The Principal Profile. Rosanne Steinbach is Senior Research Officer at The Ontario Institute for Studies in Education.