Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Culture and the King
The Social Implications of the Arthurian Legend
von James P. Carley, Martin B. Shichtman
Verlag: SUNY Press
Hardcover
ISBN: 978-0-7914-1864-2
Erschienen am 01.07.1994
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 540 Gramm
Umfang: 332 Seiten

Preis: 41,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

41,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book focuses on how and why various cultures have appropriated the story of King Arthur. It is about re-vision, how cultures alter inherited texts and are, in turn, changed by them, and it deals with the ways in which various cultures have empowered the Arthurian legend so that power might be derived from it. The authors suggest that the vitality of the Arthurian legend resides in its ability to be transformed and to transform, in its potential for appropriation and use.
Culture and the King deals with issues of literature, history, art, politics, economics, gender study, and popular culture. It crosses the boundaries traditionally erected around these disciplines and addresses emerging critical methodologies concerned with the "poetics of culture."



Martin B. Shichtman is Professor in the Department of English at Eastern Michigan University. James P. Carley is Associate Professor in the Department of English at York University, Ontario, Canada.