Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Toward a New Science of Educational Testing and Assessment
von Harold Berlak, Fred M Newmann, Elizabeth Adams, Doug A Archbald
Verlag: State University of New York Press
Reihe: Suny Series, Teacher Preparati
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7914-0878-0
Erschienen am 06.02.1992
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 336 Gramm
Umfang: 235 Seiten

Preis: 36,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

36,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Harold Berlak is an Educational Consultant in Oakland, California. Fred M. Newmann is Professor of Education and Director of the Center on Organization and Restructuring of Schools at the University of Wisconsin, Madison. Elizabeth Adams is Honorary Research Fellow at the Polytechnic of East London, England.



The authors of this book question the assumptions of the psychometric paradigm that underlie virtually all criterion-referenced and standardized tests used in North American schools. They make a compelling case for a new science of educational testing and assessment, one that shifts decision making from central administration to individual schools and communities.
Harold Berlak argues that the concept of tests as scientific instruments validated by technical experts is anachronistic and self-contradictory. He makes a case for a contextual paradigm, an approach which assumes that consensus on educational goals and national testing programs is neither possible nor desireable. Assessment practices in a democratic society must acknowledge and affirm differences in values, beliefs, and material interests among individuals and groups over the purposes and practices of schooling.


weitere Titel der Reihe