Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Empowerment Through Multicultural Education
von Christine E. Sleeter
Verlag: Global Academic Publishing
Reihe: Suny Series, Teacher Empowerme
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7914-0443-0
Erschienen am 15.11.1990
Sprache: Englisch
Gewicht: 635 Gramm
Umfang: 340 Seiten

Preis: 99,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

99,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book reframes questions about student diversity by probing the extent to which society serves the interests of all, and by examining the empowerment of members of oppressed groups to direct social change. It examines the empowerment of children who are members of oppressed racial groups, lower class, and female, based on the ideas of multicultural education. A series of ethnographic studies illustrates how such young people view their world, their power to affect it in their own interests, and their response to what is usually a growing sense of powerlessness as they mature. The authors also conceptualize contributions of multicultural education to empowering young people, and report investigations of multicultural education projects educators have used for student empowerment. Issues in teacher education are also discussed.



Christine E. Sleeter is Associate Professor of Education at the University of Wisconsin-Parkside. She is co-author of After the School Bell Rings, Making Choices for Multicultural Education, and Turning on Learning.


weitere Titel der Reihe