Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
The Partisan Press
A History of Media Bias in the United States
von Si Sheppard
Verlag: McFarland
Hardcover
ISBN: 978-0-7864-3282-0
Erschienen am 01.11.2007
Sprache: Englisch
Format: 254 mm [H] x 178 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 724 Gramm
Umfang: 386 Seiten

Preis: 49,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

49,00 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book is the first to place the contemporary debate over media bias in historical context, illustrating how partisan bias in the American media has built political parties, set the stage for several wars, and even contributed to the rise and fall of U.S. presidents. The author discusses the rise of the unprecedented post-World War II model of objective journalism and explains why this model is breaking down under the challenge of a new generation of technology-driven partisan media alternatives.



Si Sheppard is an associate professor of American Politics at Long Island University, Brooklyn, New York.



Table of Contents


Preface     

Introduction: Bias-A New Debate?     


1. The Rise of the Party Press, 1789-1824     

3. From Civil War to Gilded Age, 1860-1896     

4. The Newspaper Barons, 1896-1960     

5. The Liberal Media? 1960-Today     


Conclusion: Toward a New Understanding of Bias     

Appendix: Newspaper Endorsements for President, 1940-1996     

Chapter Notes     

Bibliography     

Index