Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Advertising
von Liz Mcfall
Verlag: SAGE Publications Ltd
Reihe: Culture, Representation and Id
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7619-4254-2
Erschienen am 18.02.2004
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 498 Gramm
Umfang: 218 Seiten

Preis: 217,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Introduction
The Quaint Device of Advertising
Colonising of the Real
The Persuasive Subject of Advertising
The Hybridisation of Culture and Economy
The Uses of History
Pervasive Institutions and Constituent Practices
Persuasive Products
Conclusion
Devices and Desires



Advertising is often used to illustrate popular and academic debates about cultural and economic life. This book reviews cultural and sociological approaches to advertising and, using historical evidence, demonstrates that a rethink of the analysis of advertising is long overdue.

Liz McFall surveys dominant and problematic tendencies within the current discourse. This book offers a thorough review of the literature and also introduces fresh empirical evidence.

Advertising: A Cultural Economy uses a historical study of advertising to regain a sense of how it has been patterned, not by the `epoch', but by the interaction of institutional, organisational and technological forces.


andere Formate
weitere Titel der Reihe