Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Religion in the News
Faith and Journalism in American Public Discourse
von Stewart M. Hoover
Verlag: Sage Publications, Inc
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7619-1678-9
Erschienen am 30.06.1998
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 365 Gramm
Umfang: 248 Seiten

Preis: 103,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

103,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Stewart M Hoover offers a cultural-historical analysis of the rise of religious stories in the media - the Islamic Revolution in Iran, televangelism and its scandals, the political agenda of the Evangelical New Right, to name but a few.
The author's penetrating analysis brings into sharp focus: the relationship between religion and the news media, both in everyday practice and in the larger context of American public discourse; the place of religion in American life; the role of the media in cultural discourse; and the prospects of institutional religion in the media age.



Religion in the News
Approaches to Understanding
Discourses of Contemporary Religion
The Source of the Problem?
Looking at Religion
Reading and Watching Religion
The Audience for Religion
Religion and the Media in Conflict
Religion and Broadcasting
The Challenge of Standards
To BE the Discourse, or Merely To COVER It