Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Interpersonal Dynamics in Second Language Education
The Visible and Invisible Classroom
von Madeline E. Ehrman, Zoltan Dornyei
Verlag: Sage Publications, Inc
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7619-0721-3
Erschienen am 04.08.1998
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 663 Gramm
Umfang: 352 Seiten

Preis: 172,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

172,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Madeline Ehrman is an independent scholar and consultant, retired from the position of  Director of Research, Evaluation, & Development at the Foreign Service Institute (US Department of State). With advanced degrees in both linguistics and psychology, she has published extensively on topics that combine both fields, e.g., the books Understanding Second Language Learning Difficulties and Interpersonal Dynamics in Second Language Education. Her areas of interest include individual differences in adult language learning, language learning aptitude, the emotional aspects of learning, and helping learners make better use of their metacognition. In addition to continuing to write and consult, she also is pursuing a long-time interest in the work of JRR Tolkien.



In this book, Madeline Ehrman and Zoltan Dornyei demonstrate how concepts from clinical and social psychology can help linguists and teachers understand the conditions which make second language learning more or less effective.
In particular, the authors show how unconscious `scripts' can cause unproductive conflict, demotivation and eventual aversion to language learning. Moreover, the text shows how learning can be facilitated by appropriate use of interpersonal dynamics.