Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Crossing Mountains
Native American Language Education in Public Schools
von Phyllis Ngai
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Reihe: Contemporary Native American Communities
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7591-2122-5
Erschienen am 15.03.2012
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 642 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 166,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

166,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Crossing Mountains provides important insights about integrating Native-language learning into public education. Using case studies of school districts on the Flathead Indian Reservation in Montana, Phyllis Ngai argues that carefully designed and inclusive Native-language programs can benefit communities and students regardless of ethnic identity.



Table of Contents
Acknowledgments
Foreword
Introduction
Chapter 1. The Context of Native American Language Education in Montana
Chapter 2. How Can Public Schools Help? A Local Inquiry
Chapter 3. Salish Language Education: A Record of Heroic Steps in the Face of Steep Obstacles
Chapter 4. Collaborative Possibilities for Enhancing Native American Language Education: Grassroots Suggestions
Chapter 5. Churchill School District: The Balancing Act
Chapter 6. Elkhorn School District: Leading the Way
Chapter 7. Mountainview School District: Breaking the Barriers
Chapter 8. Building a Bridging Native American Language Curriculum
Chapter 9. Native American Language Learning as Place-based Multicultural Education
References
Appendix 1
About the Author
 



Phyllis Ngai teaches in the Department of Communication Studies at The University of Montana-Missoula. She co-directed primary-school and middle-school Indian Education for All (IEFA) programs in Missoula, Montana.
 


andere Formate
weitere Titel der Reihe