Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
A Europe of the Air?
The Airline Industry and European Integration
von Martin Staniland
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Reihe: Governance in Europe Series
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7425-2651-8
Erschienen am 09.06.2008
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 668 Gramm
Umfang: 316 Seiten

Preis: 152,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

152,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This definitive book offers the first full study of the development of the European Union's air-transport policy. Crucial to both globalization and regional integration, commercial aviation, along with other transport industries, provides the logistics for business activities, political life, and contact between cultures. Exploring the long struggle to create a "Europe of the air" through both regulatory change and airline strategizing, Martin Staniland examines the political bargains that have shaped a highly fragmented industry and its regulation. An invaluable case-study in industrial policy, this book will be essential reading for students of aviation, as well as for scholars interested in regulatory change and European integration.



By Martin Staniland - Foreword by Daniel Calleja



Introduction
Part I: The E.U. Market Order
Chapter 1: Regulating the Airlines
Chapter 2: Chicago and the Growth of Europeanism
Chapter 3: The Commission and the Member States
Chapter 4: Negotiating the Three Packages
Chapter 5: The Dilemmas and Strategies of the Airlines
Part II: Managing the Market
Chapter 6: Third-Country Agreements and Air Traffic Management
Chapter 7: Airport Access
Chapter 8: The State Aid Problem
Chapter 9: Mergers and Acquisitions
Chapter 10: Alliances and Globalization
Conclusion


weitere Titel der Reihe