Bücher Wenner
Bianca Iosivoni liest aus "Bad Vibes"
01.03.2025 um 19:30 Uhr
Heidegger, Education, and Modernity
von Michael A Peters
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7425-0886-6
Erschienen am 06.08.2002
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 159 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 472 Gramm
Umfang: 288 Seiten

Preis: 166,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 16. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

166,99 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Martin Heidegger is, perhaps, the most controversial philosopher of the twentieth-century. Little has been written on him or about his work and its significance for educational thought. This unique collection by a group of international scholars reexamines Heidegger's work and its legacy for educational thought.



1 Introduction: Heidegger, Education and Modernity 2 Heidegger on the Art of Teaching 3 Truth, Science, Thinking and Distress 4 Martin Heidegger, Transcendence, and the Possibility of Counter-Education 5 The Origin Of ... : Education, Philosophy and a Work of Art 6 Comfortably Numb in the Digital Era: Man's Being as Standing-Reserve or Dwelling Silently 7 Heidegger on Ontological Education, or: How We Become What We Are 8 Essential Heidegger: poetics of the unsaid 9 Enframing education 10 Heidegger and Nietzsche: Nihilism and the Question of Value in relation to Education 11 Learning as Leavetaking and Homecoming 12 Education as a Form of the Poetic: A Heideggerian Approach to Learning and the Teacher-Pupil Relationship



Michael A. Peters is research professor in the Faculty of Education at the University of Glasgow.


andere Formate