Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Beyond Communities of Practice
von David Barton, Karin Tusting
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-83643-2
Erschienen am 07.01.2015
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 576 Gramm
Umfang: 258 Seiten

Preis: 97,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

97,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book consists of a set of studies exploring the concept of 'communities of practice'.



Introduction; 1. Literacy, reification, and the dynamics of social interaction David Barton and Mary Hamilton; 2. Language and power in communities of practice Karin Tusting; 3. Mediating allegations of racism in a multiethnic London school: what speech communities and communities of practice can tell us about discourse and power Angela Creese; 4. 'I've picked some up from a colleague': language, sharing, and communities of practice in an institutional setting Frances Rock; 5. The person in the doing: negotiating the experience of self Maria Clara Keating; 6. Communities of practice and learning communities: do bilingual co-workers learn in community? Deirdre Martin; 7. Moving beyond communities of practice in adult basic education Steven Robert Harris and Nicola Shelswell; 8. Communities of practice in higher education: useful heuristic or educational model? Mary Lea; 9. Communities of practice, risk, and Sellafield Greg Myers; 10. Semiotic social spaces and affinity spaces: from 'the age of mythology' to today's schools James Paul Gee.