Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Japanese Frames of Mind
von Robert A. Levine, Hidetada Shimizu
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-0-521-78698-0
Erschienen am 02.02.2015
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 490 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 55,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

55,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Japanese Frames of Mind asks, 'What challenge does Japanese psychology offer to Western psychology'?



Preface Robert LeVine; Introduction; Part I. Moral Scripts and Reasoning: 1. Moral scripts: a US-Japan comparison Hiroshi Azuma; 2. Moral reasoning among adults: Japan-US comparison Nobumichi Isawa; Part II. Mother and Child at Home: 3. The maternal role in Japan: cultural values and socioeconomic conditions Yoshie Nishioka Rice; 4. Japanese mother-child relationships: skill acquisition before the preschool years Shusuke Kobayashi; Part III. Group Life: The Young Child in Preschool and School: 5. Learning to become part of the group: the Japanese child's transition to preschool life Lois Peak; 6. Peer culture and interaction: how Japanese children express their internalization Victoria E. Kelly; Part IV. Adolescent Experience: 7. Beyond individualism and sociocentrism: an ontological analysis of personal experiences of Japanese adolescents Hidetada Shimizu; 8. Returnees to Japan: the impact of having lived in the United States Miya Omori; Part V. Reflections: 9. Children and families: reflections on the 'crisis' in Japanese child-rearing today Merry I. White.