Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Global Challenges in Responsible Business
von C. B. Bhattacharya, N. Craig Smith, David Vogel
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-51598-6
Erschienen am 29.07.2010
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 635 Gramm
Umfang: 332 Seiten

Preis: 110,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book highlights critical challenges for business in a world where corporate responsibility has gone global.



List of figures; List of tables; List of contributors; Foreword; Introduction: corporate responsibility and global business N. Craig Smith, C. B. Bhattacharya, David Vogel and David Levine; Part I. Embedding Corporate Responsibility: 1. A corporate social responsibility - corporate financial performance behavioural model for employees Jean-Pascal Gond, Assâad El Akremi, Jacques Igalens and Valérie Swaen; 2. The integrative benefits of social alliances: balancing, building, and bridging Ida E. Berger, Peggy H. Cunningham and Minette E. Drumwright; 3. Integrating corporate citizenship: leading from the middle Philip Mirvis and Julie Manga; 4. CSR in search of a management model: a case of marginalization of a CSR initiative Aurélien Acquier; Part II. Marketing and Corporate Responsibility: 5. Global segments of socially conscious consumers: do they exist? Pat Auger, Timothy M. Devinney and Jordan J. Louviere; 6. Impact of CSR commitments and CSR communication on diverse stakeholders: the case of IKEA François Maon, Valérie Swaen and Adam Lindgreen; 7. The relationship between corporate responsibility and brand loyalty in retailing: the mediation role of trust Francesco Perrini, Sandro Castaldo, Nicola Misani and Antonio Tencati; Part III. Corporate Responsibility and Developing Countries: 8. Stretching corporate social responsibility upstream: improving sustainability in global supply chains Emma Kambewa, Paul Ingenbleek and Aad van Tilburg; 9. Breaking new ground: the emerging frontier of CSR in the extractive sector V. Kasturi Rangan and Brooke Barton; 10. Overcoming rural distribution challenges at the bottom of the pyramid Sushil Vachani and N. Craig Smith; Index.


andere Formate