Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Rousing Minds to Life
Teaching, Learning, and Schooling in Social Context
von Roland G. Tharp
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-521-40603-1
Erschienen am 18.03.2002
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 540 Gramm
Umfang: 332 Seiten

Preis: 55,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

55,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Addressing widespread discontent with contemporary schooling, Roland Tharp and Ronald Gallimore develop a unified theory of education and offer a prescription: the reconstitution of schools as 'educating societies.'



Acknowledgments; Introduction; Part I. Teaching, Schooling, and Literacy: A Unified Theory of Education: 1. The redefinition of teaching and schooling; 2. A theory of teaching as assisted performance; 3. The means of assisting performance; 4. The social organization of assisted performance; 5. Language, literacy, and thought; Part II. Practice: 6. A school organized for teaching: the Kamehameha Elementary Education Program; 7. The activity setting of the instructional conversation: developing word and discourse meaning; 8. The orchestration of activity settings: learning and social interaction in the whole group and independent centers; 9. The interpsychological plane of teacher training; 10. Assisting teacher performance through the ZPD: a case study; 11. The intrapsychological plane of teacher training: the internalization of higher-order teaching skills; 12. The schools in mind and society; References; Author index; Subject index.