Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Copyright and Piracy
von Lionel Bently, Jennifer Davis, Jane C. Ginsburg
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-19343-6
Erschienen am 17.11.2014
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 31 mm [T]
Gewicht: 873 Gramm
Umfang: 502 Seiten

Preis: 151,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 18. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

An inquiry into copyright infringement, from perspectives including law, literature, history, economics, music, and modern art.



Part I. Introduction: 1. Inspiration or infringement: the plagiarist in court Isabella Alexander; Part II. History: 2. Nineteenth-century Anglo-US copyright relations: the language of piracy versus the moral high ground Catherine Seville; 3. Language, practice and history Adrian Johns; Part III. Comparative Law: 4. The metamorphosis of contrefaçon in French copyright law David Lefranc (translated by Sebastien Oddos); 5. A common lawyer's perspective on contrefaçon Jane Ginsburg; Part IV. Economics: 6. Copyright infringement, 'free-riding' and the lifeworld Anne Barron; 7. Copyright and the limits of law-and-economics analysis Jonathan Aldred; Part V. Linguistics: 8. 'Substantial similarity of expression' in copyright infringement actions: a linguistic perspective Alan Durant; 9. Refining notions of idea and expression through linguistic analysis Graeme B. Dinwoodie; Part VI. Computer Software: 10. Copyright, piracy and software Jon Crowcroft; 11. Of plots, puddings and draught-excluders: the law as it applies to the infringement of computer programs Jennifer Davis; Part VII. Information Studies: 12. Measuring text re-use in the news industry Paul Clough; 13. Reflections on measuring text re-use from a copyright law perspective Tanya Aplin; Part VIII. Literature: 14. Unoriginal genius: plagiarism and the construction of 'romantic' authorship Nick Groom; 15. The genius and the labourer: authorship in eighteenth- and nineteenth-century copyright law Isabella Alexander; Part IX. Art: 16. Piracy and authorship in contemporary art and the artistic commonwealth Daniel Mcclean; 17. Copyright's imperfect republic and the artistic commonwealth Jonathan Griffiths; Part X. Sociology and Music: 18. Reggae open source: how the absence of copyright enabled the emergence of popular music in Jamaica Jason Toynbee; 19. 'Free-riding on the riddim'? - Open source copyright law and reggae music in Jamaica Johnson Okpaluba.


andere Formate