Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Learner-centred Education in International Perspective
Whose pedagogy for whose development?
von Michele Schweisfurth
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-60072-9
Erschienen am 07.03.2013
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 155 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 192,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

192,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Michele Schweisfurth is Chair in Comparative and International Education at the School of Education, University of Glasgow. She is also the editor of the journal Comparative Education.



Explores debates around learner-centred education (or child-centred education) as a strategy for developing teachers' classroom practice and asks whether a 'Western' construct is appropriate for application in all societies and classrooms.



1. Introduction Part I: Learner-centred Education as a Global Phenomenon 2. Learner-centred Education: Definitions and Provenance 3. Three Justificatory Narratives: Cognition, Emancipation and Preparation 4. Contexts for Learner-centred Education: Global, National and Local Part II: Learner-centred Education in Lower and Middle-income Countries 5. Learner-centred Education as a Promising but Problematic Policy in the Global South 6. The Gambia: The Intersection of the Global and the Local in a Small Developing Country 7. Moving Towards Learner-centred Education: China's Multiple Paradoxes 8. Russia - Shifting and Resilient Narratives on the 'Educated Person' 9. South Africa's Emancipatory Policy Discourses and Classroom Realities 10. Mobile Students and New Learner-centred Pedagogies Part III: Lessons and Resolutions 11. Ten Key Lessons from Theory, Evidence and Cases 12. Towards a Contextualised Learner-centred Pedagogical Nexus