Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Subediting and Production for Journalists
Print, Digital & Social
von Tim Holmes
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-49200-3
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 11.09.2015
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 266 Seiten

Preis: 187,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 1. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Subediting and Production for Journalists is a concise, up-to-date and readable introduction to the skills of subediting for newspapers, magazines and websites. It describes how subediting had developed, from the early days of printing to the modern era of computers, the internet, and headlines by phone and explains clearly what the sub now has to do.



Preface 1. Introduction 2. What makes a subeditor? 3. Professional subediting practice Tim Holmes with Glyn Mottershead 4. How to create great news headlines 5. Headline systems for news 6. How to create great feature headlines 7. Page furniture for features 1 8. Page furniture for features 2 9. Law for subeditors 10. Covers and splash pages Glossary of terms used in journalism Appendix 1: Hard copy proof correction symbols Appendix 2: Sample marked up hard copy proof page



Tim Holmes is Associate Director of the Centre for Journalism at the Cardiff School of Journalism, Media and Cultural Studies, Cardiff University, UK. He teaches on the MA in Magazine Journalism, the MBA in Media Management and the BA in Journalism and Communications. He is co-author (with Mottershead, G. G. and Hadwin, S. B.) of The 21st Century Journalism Handbook: Essential Skills for the Modern Journalist (Routledge, 2012), and editor of Mapping the Magazine: Comparative Studies In Magazine Journalism (Routledge, 2008).


andere Formate