Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Learning Outside the Academy
International Research Perspectives on Lifelong Learning
von Richard Edwards, Jim Gallacher, Susan Whittaker
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-36585-7
Erschienen am 27.04.2006
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 161 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 517 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 197,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

"Simultaneously published in the USA and Canada."



Richard Edwards is Professor of Education at the University of Stirling and is on the Management Group of the Centre for Research in Lifelong Learning.



Introduction: Tangled up in learning Part One: Theory, Methods, Concepts 1. Informal learning: the challenge for research 2.Theorizing pedagogy within social action contexts: a case study of a South African trade union 3. Inside out of experiential learning: fluid bodies, co-emergent minds 4.European policies on 'non-formal' learning: a genealogical review Part Two: Learning Processes 5.Combining work and learning: the disturbing challenge of practice 6. Pedagogic learning in the pedagogic workplace 7. Recognition of tacit skills and knowledge in work re-entry: modelling of learning processes and outcomes 8. Learning in non-formal settings and the development of 'really useful' knowledge 9. Knowledge and learning in social movements: issues and opportunities for adult community education Part Three: Learning Outcomes 10. Learning in action: lessons from poor women in the South 11. Re-reading the texts of RPL: what recontextualizing principles are coded into the selection of curriculum resources? 12. Learning in the new work order 13. Lifelong learning: reaching regions where other learning doesn't reach 14. Researching outside the academy: emerging themes


andere Formate