Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Improving Subject Teaching
Lessons from Research in Science Education
von Robin Millar, John Leach, Jonathan Osborne
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-36209-2
Erschienen am 01.09.2006
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 154 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 376 Gramm
Umfang: 210 Seiten

Preis: 134,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This book explores the view that education should become more evidence-based by considering the relationship between research and practice in the context of the science curriculum.



Part 1: What is the Issue? 1. Research and Practice in Science Education Part 2: What Does Research Tell Us? 2. Using Research to Clarify Curriculum Objectives 3. Issues in Designing Evidence-Informed Teaching 4. Drawing on Research to Focus Teaching and Monitor Progress 5. Issues in Implementing and Evaluating Evidence-Informed Teaching 6. Teaching 'Ideas-About-Science' 7. Outcome Measures - A Necessary Precondition for Evidence-Based Practice Part 3: Research into Practice 8. Practitioners' Views of Research and its Impact on Practice 9. Evidence-Based Science Education: Is it Possible, Desirable, Essential?



Robin Millar is Professor of Science Education, University of York, UK. John Leach is Professor of Science Education, University of Leeds, UK. Jonathan Osborne is Professor of Science Education, King's College London, UK. Mary Ratcliffe is Professor of Science Education, University of Southampton, UK.


andere Formate