Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Action Research for Inclusive Education
Changing Places, Changing Practices, Changing Minds
von Felicity Armstrong, Michele Moore
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-31801-3
Erschienen am 05.02.2004
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 161 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 390 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

182,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Written by a team of practitioner researchers drawn from a wide range of schools and services, this book provides a ground-breaking guide to action research in inclusive education.



Felicity Armstrong is Senior Lecturer in Inclusive Education at the Institute of Education, University of London.
Michele Moore is Director of the Inclusive Education and Equality Research Centre, University of Sheffield.



1. Action Research: Developing Inclusive Practice and Transforming Cultures F. Armstrong & M. Moore 2. Disability and Empowerment: Personal Integrity in Further Education Research V. Thompson 3. From Confusion to Collaboration: Can Special Schools Contribute to Developing Inclusive Practice in Mainstream Schools? P. Zelaieta 4. Forging and Strengthening Alliances: Learning Support Staff and the Challenge of Inclusion C. Sorsby 5. Students Who Challenge: Reducing Barriers to Inclusion L. Simpson 6. 'We like to talk and we like someone to listen' Cultural Differences and Minority Values as Agents of Change M. Clifton 7. Ordinary Teachers, Ordinary Struggles: Including Children with Social and Communication Difficulties in Everyday Classroom Life K. Charles 8. 'What about me? I live here too!' Raising Voices and Changing Minds Through Participatory Research J. Gwynn 9. Changing Places: Gay Students, Teachers and Research Action C. J. Slater 10. Challenging Behaviour: Ours, Not Theirs K. Dunn