Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Rhetorics of Feminism
Readings in Contemporary Cultural Theory and the Popular Press
von Lynne Pearce
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-28182-9
Erschienen am 25.09.2003
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 554 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 290,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 25. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Lynne Pearce is Professor in Literary Theory and Women's Writing at the University of Lancaster.



Part I - Pronouns 1. Im/personal Pronouns 2. First Person Personal 3. First Person Strategic Part II - Arguments 4. Writing the Body - or Not 5. Hypothesising in the Feminine 6. Queer Stories and Troubled Testimonies



Is it possible that changes in rhetorical practice could alter not just how thought is expressed, but also how it is made? Through a close stylistic and rhetorical analysis of contemporary feminist writing - from the cultural theory of Judith Butler to the popular journalism of Naomi Wolf and Germaine Greer - Lynne Pearce demonstrates how feminist thought is created as well as communicated through the frameworks in which it is presented. By linking rhetorical innovation with feminist epistemology in such a direct way, this is a book that will be of immense methodological as well as theoretical interest to readers, providing valuable insight into the often mysterious processes of conception and composition.


andere Formate