Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Cognitive Psychology of Proper Names
von Serge Bredart, Tim Brennen, Tim Valentine
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-13546-7
Erschienen am 14.12.1995
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 354 Gramm
Umfang: 228 Seiten

Preis: 64,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

List of illustrations, Preface, 1. Approaches to proper names, 2. Cognitive properties of proper names, 3. Cognitive models of familiar face recognition and naming, 4. The recognition of proper names, 5. The retrieval of proper names and common names, 6. Lexical access in the production of proper names, 7. Comparisons between lexical access for proper names and common names, 8. Integrating the issues: a framework for name, face, word and object recognition, Bibliography, Name index, Subject index



Serge Bredart, Tim Brennen, Tim Valentine



It's on the tip of my tongue, but I can't remember her name." Lots of people have difficulty remembering people's names, even though they can easily recall other information about the person. As memory and retrieval processes are central to cognitive psychology and neuropsychology the study of proper names makes a fascinating and practical focus of study. Using an information processing approach, Valentine, Brennen and Bredart consider evidence from speech production, face recognition and word recognition to develop a new functional model of the production and recognition of people's names.
This book will be valuable to all those studying cognitive psychology, cognitive neuropsychology and linguistics. It makes a suitalbe text for higher level undergraduates and postgraduates and those engaged in research.


andere Formate