Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Skill Acquisition Rates and Patterns
Issues and Training Implications
von Norman E. Lane
Verlag: Springer New York
Reihe: Recent Research in Psychology
Hardcover
ISBN: 978-0-387-96579-6
Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 1987
Erschienen am 01.09.1987
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 265 Gramm
Umfang: 168 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

106,99 €
merken
zum E-Book (PDF) 96,29 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Skill Acquisition Rates and Patterns reviews and synthesizes the data and findings from the literature on skill acquisition, learning, retention, and transfer. This integrative review deals with the domain of time as it influences performance, i.e. with changes in capability to perform that occur as a function of time of practice. The author stresses the applicability of available information to the estimation of an appropriate time course for training and to related areas of potential training improvements.



Summary.- Background and Requirement.- Objectives.- Domain of Analyses.- Approach.- Initial Directions.- Modifying Approach and Emphasis.- Emphasizing Retention and Transfer.- Emphasizing Processes of Acquisition.- Acquisition Curves, Shapes and Parameters.- Basic Parameters.- The Nature of Acquisition Functions.- Comparative Analysis of Acquisition Functions.- Conditions that Affect Curve Shape.- Group vs. Individual Curves.- Behavioral vs. Engineering Approaches.- Some Relevant Theory and Findings on Acquisition.- The Nature of Skilled Performance.- Distinctions Between Skills and Abilities.- Stages and Phases of Learning.- Development of "Automatic" Behavior.- Schema Theory Explanations of Acquisition.- Contextual Interference.- Knowledge of Results and Feedback.- Part-Task and Task Simplification Approaches.- Prediction of Time to Train.- Retention.- Issues in Task and Skill Classification.- Generalizations and Discussion.- Overview.- Generalizations from the Data.- Generalizations About the Data.- Conclusions.- Mechanisms for Improvement.- Overview.- 1. Collection and use of Training data.- 2. More Flexibility in Training Time and Scheduling.- 3. Programs for Refresher Training.- 4. R&D on Task and Skill Description Systems.- References.


andere Formate
weitere Titel der Reihe