Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
The Expression of Attitude
von J. Richard Eiser
Verlag: Springer New York
Reihe: Recent Research in Psychology
Hardcover
ISBN: 978-0-387-96562-8
Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 1987
Erschienen am 17.07.1998
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 6 mm [T]
Gewicht: 160 Gramm
Umfang: 96 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

53,49 €
merken
zum E-Book (PDF) 53,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

The Expression of Attitude deals with a number of broad but interrelated questions: what are attitudes, how do they relate to behavior, how are they acquired, and in what ways can they be shared? The author argues that consistency, within attitude structure and between attitudes and behavior, arises primarily from interpersonal rather than intrapersonal processes. Emphasis is placed on how people interpret behavior as an expression of attitude, and what they demand of such behavior before they treat it as decodable in a particular way.



I A summary of the argument.- II Attitude as the meaning of expressive behavior.- III Attitude-relevant behavior and the 'three-component' view.- IV Learning theory and the acquisition of attitudinal responses.- V The relativity of consistency.- VI The learning of accountability.- VII Values, salience and accountability.- VIII Attitude and the psychology of judgment.- IX Judgment and learning.- X Shared attitudes and social representations.- XI Accountability, judgment and consistency.- XII Attitudes as a social product.- References.


andere Formate
weitere Titel der Reihe