Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Aptitude, Learning, and Instruction
Volume 2: Cognitive Process Analyses of Learning and Problem Solving
von Richard E Snow, Pat-Anthony Federico, William E Montague
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-75592-8
Erschienen am 31.05.2021
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 671 Gramm
Umfang: 354 Seiten

Preis: 166,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Originally published in 1980, the papers in this collection are generally addressed to three broad areas. One area is concerned with individual differences information processing. The second area focuses on the structural aspects of learning and performance. And the third area is aimed at the management of instruction.



Richard E. Snow, Pat-Anthony Federico, William E. Montague



Foreword. Acknowledgements. 14. Some Examples of Cognitive Task Analysis with Instructional Implications James G. Greeno 15. An Elaborative Conception of Learner Differences William D. Rohwer, Jr. 16. Event-Related Potentials: Approaches to Cognitive Psychology Emmanuel Donchin and Jack B. Isreal 17. Discussion: Process Analyses of Learning and Problem Solving Henry M. Halff 18. Planning Nets: A Representation for Formalizing Analogies and Semantic Models of Procedural Skills Kurt VanLehn and John Seely Brown 19. A Theory-Based Approach to the Study of Individual Differences in Mental Imagery Stephen M. Kosslyn and Pierre Jolicoeur 20. Multiple Conceptual Models of a Complex System Albert L. Stevens and Allan Collins 21. Complex Learning Processes John R. Anderson, Paul J. Kline and Charles M. Beasley, Jr. 22. Discussion: Teaching, Learning, and the Representation of Knowledge Donald A. Norman 23. Models of Concept Formation Richard B. Millward 24. Learning Theory, Instructional Theory, and Adaptation Thomas J. Shuell 25. Discussion: Coordinating Research Topics With Instructional Requirements William E. Montague 26. General Discussion: Relationships Between Aptitude, Learning, and Instruction Robert Glaser. Author Index. Subject Index.


andere Formate